Het beroep van taxichauffeurs wordt door veel mensen gezien als ‘in een mooie wagen mensen van A naar B rijden’. Dat het vak echter meer behelst dan dat, blijkt wel uit de grote onderlinge verschillen tussen uiteenlopende taxibedrijven. Daar waar de ene taxicentrale een goede reputatie heeft hoog te houden, valt de ander juist op door een overvloed aan negatieve recensies.

Service bieden kan op vele manieren

Niet elke taxicentrale is hetzelfde en dat geldt met name op het gebied van belangrijke elementen zoals service, kwaliteit en klantvriendelijkheid. Service is een begrip dat voor zich zou moeten spreken, maar dat in de praktijk nogal voor interpretatie vatbaar blijkt. Veel taxibedrijven adverteren namelijk met een goede service, terwijl dat volgens klanten allerminst het geval is.

Een uitzondering op deze regel vormt Taxi 023, dé taxicentrale in Haarlem en omstreken die een goede service nog altijd hoog in het vaandel draagt. Wij bieden een variëteit aan diensten zoals uiteenlopende betaalmogelijkheden, rijden op rekening en tal van speciale vervoersdiensten. Ook nemen onze keurig geklede chauffeurs altijd netjes de etiquette in acht.

Taxi 023 voldoet aan de strengste kwaliteitscriteria

Kwaliteit is het volgende element waarmee Taxi 023 zich weet te onderscheiden. De overheid stelt een breed spectrum kwaliteitseisen aan taxivervoer en in al deze facetten blinkt onze taxicentrale uit. Denk alleen al aan de eis van vakbekwaamheid – al onze taxichauffeurs hebben een basisopleiding taxichauffeur met goed gevolg afgerond en beschikken veelal over jarenlange ervaring.

Ook blijft Taxi 023 ruim binnen andere eisen van de overheid, waaronder de maximumtarieven voor een taxirit. Wij streven te allen tijde naar de best mogelijke prijs-kwaliteitsverhouding en bieden aantrekkelijke kortingen aan vaste klanten en voor bijvoorbeeld luchthavenvervoer. Zo weet u zeker dat u bij onze taxicentrale in Haarlem nooit teveel betaalt.

Klantvriendelijkheid speelt een belangrijke rol

We zijn inmiddels aanbeland bij de laatste van de drie bovengenoemde kwaliteitsaspecten: klantvriendelijkheid. Wat ons betreft is dit een factor waarmee een taxibedrijf zich daadwerkelijk kan onderscheiden van de concurrentie. Wij vinden dat een taxirit meerwaarde moet bieden ten opzichte van een gewone autorit en klantvriendelijkheid speelt in dit opzicht een belangrijke rol.

Onze chauffeurs beseffen dit als geen ander en doen er alles aan om uw verblijf in onze taxi zo aangenaam mogelijk te maken. Komt u de luchthaven uitgewandeld met zware koffers en tassen? Vanzelfsprekend helpt de chauffeur u om ze naar de taxi te tillen. Uiteraard altijd op tijd, beleefd en klantvriendelijk. Zoals het hoort!